KONTAKT
kundeservice
Ønsker du å komme i kontakt med oss?
Våre hyggelige medarbeidere på kundeservice står klare til å hjelpe deg
mandag til fredag fra kl. 12:00 til 15:30.
E-post: support@bagin.no / Telefon: 64 80 80 03
Bagin.no er en norsk nettbutikk som selger møbeltrekk til hele verden. Vi har i dag ingen fysiske butikker.
Spørsmål om faktura og angrerett
Har du spørsmål vedrørende faktura må du kontakte Klarna som er vår betalingspartner.
Du når dem på telefon 21 01 89 91.
Du kan angre på kjøpet ditt uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine.
Du kan undersøke Bag’in før du returnerer den, men husk at den skal leveres tilbake i ny og ubrukt tilstand.
Angrerettskjema kan lastes ned her
Se fullstendige salgsvilkår her
OFTE STILTE SPØRSMÅL OG SVAR
Hvordan setter jeg opp Bag’in?
Det er lurt å være to, men Bag’in kan fint settes opp av én person.
Underdelen plasseres på et flatt og drenert underlag, for eksempel på terrassen din. Stable utemøblene dine på bunnduken, og trekk overdelen på plass, før du så kobler de to delene sammen med glidelåsen. Bruk stroppene ved behov, og ikke glem STORM ANCHOR hvis Bag’in skal stå på et vindfullt sted.
Les mer om hvordan du setter opp Bag’in her
Hvordan kobles glidelåsen?
For å koble over- og underdelen sammen på høsten så gjør du følgende:
De røde merkene på toppen og bunnen være på samme side. De to gliderne skal stå til høyre for de røde merkene. Koble glidelåsen sammen og dra gliderne mot høyre og rundt hele Bag'in. Når du har kommet hele veien rundt kan du feste karabinkrokene sammen for å forhindre at glidelåsen åpner seg.
Til våren så gjør du følgende:
Da har du en glider på venstre side og en på høyre side av det røde merket. Den som er på venstre side må du dra rundt bagen slik at begge er på høyre side. Rist litt i bagen, så vil over- og underdelen separeres.
Se hvordan i vår instruksjonsvideo.
Hvor mye veier og måler en Bag’in?
Når Bag’in er sammenpakket, er den på størrelse med en sovepose. I utslått tilstand måler Bag’in:
Nordic Bags:
UTVÆR (str XL): 4x2x1 meter og veier 11,4 kg.
LISTA (str L): 3x2x1 meter og veier 9,6 kg.
FÆRDER (str M): 2x2x1 meter og veier 6,4 kg.
ONA (str S): 1x2x1 meter og veier 4,3 kg.
Mediterranean Bags:
PALMA (str L): 3x2x1 meter og veier 9,6 kg.
RIO (str M): 2x2x1 meter og veier 6,4 kg.
CAPRI (str S): 1x2x1 meter og veier 4,3 kg.
Kan jeg bruke Nordic Bags ved ferieboligen i Syden?
Nei, det anbefaler vi ikke at du gjør. UV-beskyttelsen er lavere i Nordic Bags enn Mediterranean Bags, og materialet er ikke beregnet på ekstrem sol.
Kan jeg bruke Mediterranean Bags i Norden?
Ja det kan du, men da bør du sette bagen under tak om vinteren. Nordic Bags er spesielt utviklet for norske forhold, og designet for at vann og snø lettere skal renne av. Nordic Bags er også vanntett med en vannsøyle på hele 20 000 mm, mens Mediterranean Bags er vannavstøtende opptil 10 000 mm.
Er Bag’in vanntett?
Bag’in er vanntett med en vannsøyle på 20 000 mm (Nordic Bags) og 10 000 mm (Mediterranean Bags). Dersom vann blir liggende i dammer på trekket over lang tid, vil vannet likevel klare å trenge igjennom til slutt. Det er derfor det er viktig å lage en topp på Bag’in, slik at vannet naturlig kan renne av.
Må jeg sikre Bag’in mot vind?
Bag’in er utstyrt med festestropper nede i hvert hjørne som kan brukes til å sikre mot vind. Dersom utemøblene dine er tunge trenger du normalt ikke sikre Bag’in, men skal du pakke inn lettere møbler bør Bag’in sikres godt. Bruk tau eller stropper, eller vårt smarte STORM ANCHOR.
Bag'in er designet på prinsippet med aerodynamikk. Når vind treffer Bag'in vil vinden være med på å trykke hele konstruksjonen nedover. Bag'in står derfor trygt, selv i sterke vindkast.
Hva kan jeg lagre i Bag’in?
Bag’in er laget for å beskytte hage- og utemøbler. Dersom du oppbevarer Bag’in utendørs vil det være samme klima og luftfuktighet inne i Bag’in som utenfor. Du skal derfor ikke oppbevare noe i Bag’in som ikke tåler å stå ute i vær, vind og fuktighet.
Såfremt de tåler fuktighet og kulde, kan du lagre utemøbler, grillen, sykler, redskaper, trampolinen og annet utstyr i Bag’in om vinteren.
Hva kan jeg IKKE lagre i Bag’in?
Uteputer og tepper som ikke tåler kondens, skal ikke oppbevares i Bag’in om vinteren. Vær også forsiktig med gjenstander som ruster lett. Gjenstander som er ment for å lagres innendørs, skal selvsagt ikke lagres ute i Bag’in – for eksempel batteriet til elsykkelen din.
Kan jeg sette tremøblene mine i Bag’in?
Ja det kan du, så lenge de tåler fuktighet. Dersom du er usikker på hva tremøblene tåler, anbefaler vi at du kontakter leverandøren. Enkelte tremøbler skal for eksempel stå inne om vinteren de to første årene, fordi de er satt inn med vann for å ikke sprekke.
Løsningen vår er utstyrt med en ventilert bunn som gjør at vann slipper ut av bunnen, i tillegg til luftekanaler oppe i hvert hjørne som sørger for god lufttilstrømning. Allikevel vil det alltid danne seg noe kondens på innsiden av Bag'in, og derfor kan vi aldri garantere at det ikke oppstår jordslag.
Kan jeg oppbevare uteputene mine i Bag’in?
Vi anbefaler deg å ta putene dine inn om vinteren, fordi det alltid oppstår noe kondens inne i Bag’in – med det nordiske klimaet er ikke dette til å unngå.
Velger du likevel å la putene ligge i Bag'in om vinteren, har vi følgende råd:
- Putene bør ikke være i kontakt med Bag'ins innside.
- Putene bør ikke ligge direkte på underdelen.
- Impregner putene med egnet middel, for eksempel REFRESH.
- Vær sikker på at putene tåler å ligge ute.
Merk at Bag'ins garanti ikke dekker det du oppbevarer inne i bagen, altså møbler, puter, tepper og andre gjenstander.
Hvor skal Bag'in plasseres?
Bag'in er laget for å stå på terrassen, men kan også plasseres på et annet egnet underlag. Det er viktig at luft kan sirkulere for at den ventilerende bunnen skal fungere optimalt, og vann kan renne vekk. Dersom Bag'in plasseres på grus må det være en helning i terrenget. Bag'in egner seg ikke på fliser, heller og betong da dette underlaget forhindrer sirkulasjon og ventilasjon.
Kan jeg plassere Bag’in på plenen?
Nei, dette kan forhindre vann i å renne vekk. Bag’in skal plasseres på et drenert underlag, og terrassen egner seg absolutt best. Husk at det må være rom for at luft kan sirkulere og vann kan renne vekk under terrassebordene.
Kan jeg bruke Bag’in om vinteren?
Ja, Nordic Bags er utviklet for bruk om vinteren til oppbevaring av hage- og utemøbler. Bag’in er et enklere og bedre alternativ til presenning og tau, som tåler kulde og snø.
Kan jeg bruke Bag’in i Syden?
Ja, men da må du velge Mediterranean Bags. Disse er spesielt utviklet for å beskytte utemøblene dine fra solens sterke UV-stråler, i tillegg til sand og insekter. Løsningen har en meget høy fargefasthet, og en vannsøyle på 10 000 mm.
Er det nok lufting i bagen slik at det ikke oppstår jordslag på møblene?
Dessverre kan vi ikke garantere at det ikke blir jordslag. Bag’in skal brukes utendørs, og med de temperatursvingningene vi har i Norden, vil det alltid danne seg noe fukt inne i løsningen.
For å motvirke jordslag har vi designet Bag’in med en ventilert bunn, samt luftekanaler som sørger for god luftgjennomstrømning inne i løsningen.
Kan jeg bestille en skreddersydd Bag’in til mine møbler?
I dag har vi dessverre ikke en løsning for skreddersydde bager. Derimot har vi modeller i flere størrelser som skal dekke de aller fleste behov for oppbevaring av utemøbler.
Hvordan vedlikeholder jeg Bag’in?
We’ve got you covered! REFRESH er et sett med produkter spesielt utviklet for å vedlikeholde trekket, som inneholder rensemiddel, impregnering og én klut. REFRESH er produsert i samarbeid med Nye Skiens Såpefabrikk AS.
REFRESH SPRAY er et rens- og rengjøringsmiddel som effektivt fjerner jordslag, grønske, pollen, fuglebæsj og annen forurensning.
REFRESH IMPREGNERING gir Bag’in ekstra beskyttelse mot vanninntrenging. Middelet virker også beskyttende da det motvirker jordslag på trekket.
Jeg har fått en revne i Bag'in, hva gjør jeg?
Dersom du har vært så uheldig å få en revne i Bag'in, må du ikke forsøke å reparere skaden med gaffateip. Gaffateip ødelegger mer enn det reparerer fordi teipen er vanskelig å få av igjen. Prøv vårt REPAIR KIT i stedet, eller ta kontakt med kundeservice.
Dersom det dreier seg om en reklamasjon, kan du melde inn saken her.
Det er kondens i Bag’in – hva gjør jeg?
Vi kan dessverre ikke garantere at det ikke forekommer fukt i løsningen, da dette oppstår naturlig av temperatur- og værsvingninger. Litt kondens er helt normalt, men dersom du syns det er mye anbefaler vi deg å:
1) Sjekke at luftekanalene er frie og har konstant luftgjennomstrømning.
2) Sjekke at det ikke ligger vann i bunnen av Bag’in. Bag’in er utstyrt med en ventilert bunn slik at vannet skal slippe ut, men det avhenger av at underlaget er drenert.
3) Sjekke at ikke vann samler seg på utsiden av Bag’in – dersom underlaget ikke er drenert kan det hjelpe å flytte konstruksjonen slik at den står i en helning.
KJØP OG BESTILLING
Har Bag’in noen garanti?
Ja, vi har klokketro på løsningen vår og tilbyr derfor 5 års garanti på Bag’in! Garantien gjelder for materialet, sømmen, glidelåsen, håndtakene og luftekanalene. Garantien gjelder ikke for det du putter inni Bag'in, altså utemøbler og andre uteting.
Har dere mottatt bestillingen min?
Du mottar en ordrebekreftelse på e-post når vi har mottatt bestillingen din. Har du ikke mottatt noe? Kontakt kundeservice på telefon 64 80 80 03.
Kan jeg bytte til en annen modell?
Ja, dersom du ønsker å bytte til en annen størrelse, spanderer vi returfrakten. Vennligst kontakt kundeservice på kunde@bagin.no.
Kan jeg gjøre endringer på ordren min?
For at vi skal kunne tilby lynrask levering pakkes og sendes varer fortløpende. Du kan derfor kun gjøre endringer på ordren din frem til kl. 06:00 neste virkedag. Endringer i helgen rekker dessverre ikke å bli behandlet før varene sendes ut. Dersom du ønsker å endre din ordre må du sende en e-post til support@bagin.no (husk ordrenummer).
Husk at vi spanderer returfrakten ved bytte av varer. Kontakt kundeservice dersom du ønsker å bytte til en annen modell.
Kan jeg angre kjøpet?
Ja, du kan angre kjøpet uten grunn innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Husk at varen må være ubrukt og fremstå i ny tilstand når de returneres til oss. Du må selv betale returfrakten.
Hvor er ordrebekreftelsen min?
Har du ikke mottatt ordrebekreftelse? Sjekk at du har oppgitt riktig e-postadresse ved bestilling, og husk også å sjekke søppel innboksen din. Er du fortsatt ikke blitt noe klokere, så ta kontakt med oss på telefon 64 80 80 03.
Hvilke betalingsløsninger har dere?
Vi tilbyr enkel betaling med Klarna og Vipps. Har du spørsmål til din faktura må du kontakte Klarna direkte på telefon 21 01 89 91.
Kan jeg bestille over telefon?
Nei dessverre, alle bestillinger må gjøres i nettbutikken.
Hvordan reklamerer jeg på produktene?
Har du oppdaget feil eller mangler på produktet ditt, må du registrere reklamasjonen din her. Legg ved tydelig beskrivelse og bilde av hva som er feil. Husk at vi må godkjenne reklamasjonen før vi reparerer skaden eller gir deg et erstatningsprodukt.
Jeg har fortsatt ikke mottatt varene mine, hvorfor har jeg blitt belastet?
Vi har kun reservert pengene på kontoen din. Du blir ikke belastet før varene blir sendt fra lageret vårt.
Levering
Hva koster levering?
Levering koster 90 NOK. Skal du ha pakken levert utenfor Norge, koster dette 200 NOK.
Hvor lang er leveringstiden?
Vi har 1-3 dagers leveringstid i Norge på lagerførte varer. Du finner oppdatert informasjon om lagerstatus i nettbutikken.
Hvor lang er leveringstiden utenfor Norge?
DHL Economic: 5-8 dager.
Kan jeg spore pakken min?
Ja, bruk pakkesporingen du mottar på e-post og mobil når varene sendes fra lageret vårt.
Kan jeg bestille, men utsette leveringen til jeg kommer hjem fra ferie?
Nei, dette er dessverre ikke mulig. Varen blir sendt til ditt nærmeste utleveringssted etter at du har lagt inn en bestilling, og dersom du trenger mer tid til å hente pakken kan du avtale dette direkte med transportøren (PostNord eller DHL).
Hvilket fraktselskap bruker dere?
Vi bruker PostNord i Norge, og arbeider med å få på plass flere leveringstilbud til kundene våre. Alle bestillinger til utlandet blir sendt med DHL.
Kan jeg få varene levert til ferieboligen?
Ja! Leveringsadresse trenger ikke være den samme som fakturaadresse, og vi tilbyr gratis frakt til hele verden.
Hvordan leveres Bag'in?
Produktene våre leveres flatpakket i pappeske, for å begrense klimaavtrykket så mye som mulig.
