• VI HAR VARER PÅ LAGER OG KUN 1-3 DAGERS LEVERING + GRATIS FRAKT!

OM BAG'IN

Ideen om Bag’in oppsto i 2016, da Kåre Normann Sekkesæter og hans svigermor skulle åpne hytta på Hvaler etter vinteren. Da oppdaget de at presenningen Kåre hadde pakket inn utemøblene i, et halvt år tidligere, var blåst bort. Alt som hang igjen var noen taustumper. 

Dermed startet letingen etter et møbeltrekk som ville ta bedre vare på utemøblene gjennom hele vintersesongen.

den første

prototypen

Etter grundig research viste det seg at markedet kun hadde enkle overtrekk å by på, og ingen hadde løst problemet med møbeltrekk som blåste av. Kåre og hans svigermor bestemte seg for å lage en egen konstruksjon, med en topp- og bunndel som sørget for beskyttelse uten å blåse bort.

Kåre ville også løse problemet med lufting og ventilasjon, og designet Bag’in med gode luftekanaler. Etter 10-talls ulike prototyper var den første versjonen av Bag'in endelig ferdig i 2017.

I dag arbeider Kåres svigermor fortsatt som innleid syerske hos Bag'in.

DEN FØRSTE ORIGINALEN

BLIR LANSERT

I 2018 ble Bag’in lansert, en smart oppbevaringsløsning for utemøbler som holder møblene dine tørre og rene gjennom hele vintersesongen – uten å blåse bort eller revne. 

Bag’in er 100 % vanntett. Materialet er av høy kvalitet i et solid stoff som tåler både snø og regn. Bagen er utstyrt med ventiler i hjørnene som sørger for god luftgjennomstrømning, samt ventilasjon i underdelen som slipper vann og fuktighet ut.

Selve bagen består av to deler: en underdel som møblene skal stables oppå, og et overtrekk som plasseres på toppen av møblene. De to delene festes sammen med en kraftig glidelås som holder konstruksjonen godt forankret. 

møt gründeren

Gründer Kåre Normann Sekkesæter brenner for gode kundeopplevelser, og er opptatt av at produktet skal ha verdi:

Kåre Normann sekkesæter, gründer

«Alt vi gjør i Bag’in er basert på filosofien: Har det verdi for kunden, har det verdi for oss.»

Da den første prototypen var ferdig i 2017, bestemte Kåre seg for å teste den på sine egne og naboenes utemøbler. Han banket på over 100 dører rundt i nabolaget, og spurte pent om han kunne pakke inn utemøblene deres. Reaksjonene var svært positive, og Kåre fikk verdifull innsikt i både hvilke typer utemøbler folk har, og ikke minst om dette var et produkt som folk trengte selv og ville betale penger for.

Den første Bag’in ble lansert i 2018, og selskapet har vært en eventyrlig suksess. Hver eneste høst har Bag’in blitt utsolgt, og sortimentet utvides stadig med nye og forbedrede produkter. 

«Når folk sier ‘en sånn trenger jeg også’, da vet du at ideen din har et godt potensial!»

SE våre

produkter

we've got you covered