Idéhaveren bak Bag’in, Kåre Sekkesæter, hadde en unik idé han troSlik Startet Bag’in-eventyret
I 2016 oppdaget idéhaveren bak Bag’in, Kåre Sekkesæter, et stort behov for bedre oppbevaring av utemøbler etter en ødelagt presenning på hytta. Dette inspirerte ham til å utvikle en løsning som kunne beskytte møblene mot vær og vind.
I 2017 ble den første prototypen av Bag’in laget av idéhaveren og hans svigermor. For å teste responsen, gikk han rundt i nabolaget og banket på over 100 dører med spørsmålet: “Kan jeg pakke inn utemøblene deres?” Responsen var overveldende – 89 av 111 husstander skrev seg opp for å sikre seg en Bag’in, selv før produktet var ferdigutviklet.
For å få prosjektet på beina, utvidet idéhaveren teamet med dyktige kollegaer og brukte halvannet år på å finne de rette produksjonspartnerne. I dag har Bag’in fabrikker i Kina og er i ferd med å etablere en ny fabrikk i Vietnam.
Siden lanseringen i 2018 har Bag’in opplevd stor suksess, med utsolgte lager hver høst og ekspansjon til flere markeder som Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland. I 2021 ble Mediterranean Bags lansert for å beskytte møbler i varmere strøk.
I 2019 fikk Bag’in også spørsmål fra kunder om å lage en løsning for å hindre at ting blåste bort. Dette førte til utviklingen av “Storm Anchor,” som ble lansert sommeren 2020 og har solgt over 25 000 enheter siden da.
– Utvikling og vekst er alltid gøy, og vi ser at vi selger et produkt folk virkelig har bruk for – enten det er på hytta, hjemme på terrassen eller til ferieboligen i syden, avslutter idéhaveren.